Hjemmelaget sjokoladepålegg

Du trenger:

  • 250 g Hasselnøtter
  • Sukrin
  • 1 dl Kokosmelk
  • 2-3 ss Kakaopulver
  • 1 ts Vaniljepulver
  • 1 ts havsalt

Sett ovnen på 175 grader.

Start med å spre hasselnøttene ut på et bakepapir, stek midt i ovnen 8-10 min.

Ha nøttene i en blender og kjør til det blir nøttesmør.

 

Tilsett resten av ingrediensene og kjør blenderen til alt er godt blandet og det er en myk konsistens. Jeg har ikke hatt en spesifikk mengde sukrin da jeg smakte meg litt frem ettersom hvor søtt jeg ville ha det.

Pålegget ble helt nydelig, og du får i deg masse gode næringsstoffer!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg